poniedziałek, 29 października 2018

Smok w komputerze - sesja w Eteryczne Zaćmienie 2050

Mistrz Gry: Łukasz "Żółw" Januszek
Planowana godzina sesji: 18:00
Tytuł sesji: Smok w komputerze
System: Eteryczne Zaćmienie 2050
Liczba Graczy: 2-6
Znajomość systemu: Dla początkujących, zarówno w RPG jak i w system. Przydatna jest wiedza o tym, co to jest MMO.
Charakter gry: lekka
Przedział wiekowy Graczy: bez ograniczeń; sesja jest PG-13
Krótki opis przygody: Zaczęstwo. Niewielkie miasto słynące z przeładowanej dobrej klasy komputerami i cybernetyką szkoły.

W Zaczęstwie znajduje się klub / gildia / klan o pięknej nazwie "Zaczęstwiacy", którego nazwy obcokrajowcy wymówić nie umieją. Zaczęstwiacy grają w różne gry online, z powodzeniem. Tak się składa, że to Wasza ekipa, składająca się z ~20 osób o różnym wieku.

Podczas jednej z rozgrywek w grę online, Wasza grupa napotkała bardzo nieszczęśliwego wężosmoka (tzn. przeciwnika do zabicia) kulącego się pod ścianą. Smok poprosił, by go nie zabijać - jest graczem (a tak w ogóle to ma na imię Emil) i coś go "wciągnęło" do komputera. Boi się, że jak go zabijecie, to on zginie naprawdę.

Emil podał swój adres - mieszka stosunkowo niedaleko, w Przywiesławiu. Nie do końca wiadomo, co tu się dzieje - czy coś "wciąga" graczy w komputer, czy to sprawka jakiegoś hackera, który chce zmniejszyć Wasze złoto/godzinę? Słyszeliście, że czasem dziwne rzeczy się zdarzają, ale czemu zdarzyły się akurat teraz? I czemu Wam?

Dowiedzieliście się też, że inna gildia (o sympatycznej nazwie "Armadda") zaproponowała wydarzenie w grze - zabić 1000 wężosmoków w ciągu 3 godzin (szef gildii rozda za to nagrody). Szanse przetrwania Emila właśnie spadły do... małej liczby. Oczywiście, chyba, że ktoś go uratuje.

Czy uda Wam się uratować Emila zanim Przeciwnik zabije swój cel? Czy odkryjecie, co tu się dzieje? Los Emila (i jeszcze jednej osoby) jest w Waszych rękach!


Typ sesji:
  • działania detektywistyczne ("Ale czemu Emil? Jak to się stało i jak to odwrócić?")
  • działania akcji ("Dobrze, to ja go (wirtualnie) tnę! Wkradam się do mieszkania gdy nikt nie patrzy i kradnę laptopa!")
  • świat wirtualny, świat realny (dwie jednoczesne płaszczyzny działania)

Gracie:
  • ludźmi mającymi do czynienia z czasami dziwnymi sytuacjami; możecie podejrzewać magię i rzeczy paranormalne, ale magami nie jesteście ("Warehouse 13", "Archiwum X")
  • mieszkańcami Zaczęstwa (lub okolic); znacie okolicznych ludzi, teren itp.
  • członkami gildii Zaczęstwiaków
  • macie typowe umiejętności internetowe i znajomości w internecie.

Styl grania i prowadzenia:
 
  • bardzo mało odgrywania (z uwagi na małą ilość czasu i potencjalnie dużo graczy)
  • działanie na poziomie intencji ("chcę wejść na słup by zobaczyć co robi policja i nie być zauważonym") a nie akcji ("chcę wejść na słup")
  • wspólne tworzenie opowieści przy użyciu mechaniki, nie odgrywanie ról w istniejącym świecie
  • Gracze są stroną aktywną i to oni tworzą fabułę; MG jest procesorem rzeczywistości
  • PvE: z uwagi na małą ilość czasu skupiamy się na grze "drużyna kontra rzeczywistość". Wyłączone PvP.
  • gra na poziomie meta: dużo rozmów 'out of character', w pełni jawne intencje
  • silne wykorzystanie szybkiej mechaniki
  • niemało humoru, trochę absurdu, ale sesja będzie spójną i logiczną opowieścią.

Wymagania:
  • brak, jak długo powyższy styl grania i prowadzenia Ci pasuje.
  • jeśli to Twoja pierwsza sesja, wpadnij. Początkujący są zaproszeni.
  • sesja zaprojektowana na 3 osoby, ale do 6 zadziała - tyle, że MG będzie przyspieszał grę.